plco.ukdefrltrohuitbgeseehrlvnlatsiczskuabeieptfigr
Promotiecode: TOOLIGHT5

Regelgeving van de toolight.nl online winkel

Reglement van de toolight.nl online winkel

Informatie over de bescherming van persoonsgegevens

Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k., gevestigd in Białystok, geregistreerd in het centrale register bijgehouden door de minister van Economie en het register van economische activiteiten van de Republiek Polen, met het adres: de plaats van vestiging: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en adres voor dienstverlening: ul. ) betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) (hierna “GDPR” genoemd) kan uw gegevens verwerken als verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens, wanneer daarvoor een passende rechtsgrondslag bestaat. In overeenstemming met de reikwijdte van zijn activiteiten verwerkt de Beheerder uw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden, maar altijd in overeenstemming met de wet.
Met betrekking tot de bovenstaande wijzigingen informeren wij u als Beheerder dat de verwerking van uw persoonsgegevens als volgt is: 1. Verwerking van aankopen zonder registratie 2. Verwerking van aankopen die zonder registratie zijn gedaan – verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van het contract (artikel 6, lid 1, onder b) GDPR), 3. Verwerking van uw persoonlijke gegevens voor de uitvoering van het contract (artikel 6, lid 1, onder b) GDPR). 4. Analytische en statistische activiteiten om de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren, analyse van gebruikersgedrag en -activiteit met de mogelijkheid om gebruikersvoorkeuren te kennen – gerechtvaardigd belang van de beheerder (artikel 6, lid 1, onder f) GDPR) , 5. Verwerking van uw persoonsgegevens voor het uitvoeren van de overeenkomst (artikel 6, lid 1, onder f) GDPR). 6. om telefonisch en e-mailcontact met de klant mogelijk te maken met als doel de bestelling uit te voeren of onduidelijkheden in de transactie te verduidelijken door de klantenservice van Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.
In overeenstemming met de van toepassing zijnde regelgeving, zullen uw gegevens worden opgeslagen voor de tijd die nodig is om te voldoen aan de hierboven genoemde doeleinden of de procedure die rechtstreeks verband houdt met de sluiting van de transactie.
Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k., als beheerder van uw persoonlijke gegevens, garandeert volledige veiligheid en vertrouwelijkheid. In elke fase krijgt u de mogelijkheid om meer te weten te komen over de opslag en verwerking van uw persoonlijke gegevens, nadat u vooraf contact met ons heeft opgenomen per e-mail op iroda@toolight.nl e-mail en de gegevens van een bevoegd persoon heeft geverifieerd.
Op uw verzoek krijgt u de mogelijkheid om uw toestemming in te trekken en uw persoonlijke gegevens die zijn opgeslagen door Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. volledig te laten verwijderen.
Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k. garandeert de veiligheid en volledige controle van de verwerking en opslag van persoonlijke gegevens.
De internetwinkel www.toolight.nl wordt beheerd door het volgende bedrijf.
- Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.*
- maatschappelijke zetel:*
- ul. Przędzalniana 60
- 15-688 Białystok
- NIP-nummer (fiscaal nummer): 966-216-01-21; REGON: 521350544*
Geregistreerd door de president van de stad Białystok in het handelsregister onder nummer 29236M,
CEIDG-lijst: http://prod.ceidg.gov.pl/ceidg.cms.engine/
Klachten moeten naar het volgende adres worden gestuurd: iroda@toolight.nl
Technische vragen kunnen worden gestuurd naar: iroda@toolight.nl
tel: +48 857-337-777*
Maandag – vrijdag 7:00 – 20:00*
Postadres:*
ul. Przędzalniana 6L*
15-688 Białystok*
Persoonlijke afhaling: maandag tot vrijdag 7:00 – 14:45*
DPD (www.dpd.com.pl), Rohlig-Suus (www.suus.com) Afhankelijk van de gekochte goederen, hun specificiteit, gewicht en afmetingen, zullen we de juiste vervoerder en het type levering kiezen. Onze koeriers leveren pakketten tussen 8.00 en 16.00 uur, levering op andere tijden is slechts een kwestie van beleefdheid voor de koerier die het pakket aflevert. De exacte route en tijd van bezorging is aan de koerier. Wij herinneren u eraan dat voor pakketten van meer dan 30 kg, de koerier niet verplicht is om de goederen bij de klant af te leveren. Voor dergelijke zendingen zal de koerier de goederen zo dicht mogelijk bij de locatie van de ontvanger afleveren, rekening houdend met de staat van de weginfrastructuur. Wij informeren u echter dat u de service van levering van de goederen op het terrein van de Klant kunt kopen voor 100 PLN bruto. Neem onmiddellijk na de aankoop contact met ons op om deze service te bestellen.
REGELS ONLINE WINKEL
TOOLIGHT.NL
INHOUDSOPGAVE:
1. ALGEMENE BEPALINGEN
2. ELEKTRONISCHE DIENSTEN IN DE ONLINE SHOP
3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN EEN VERKOOPOVEREENKOMST
4. METHODE EN TERMIJN VOOR BETALING VAN HET PRODUCT
5. KOSTEN, METHODEN, TIJDSTIP VAN LEVERING EN ONTVANGST VAN HET PRODUCT
6. KLACHT OVER HET PRODUCT
7. DE WIJZE VAN AFHANDELING VAN KLACHTEN EN CLAIMS, DE REGELS VOOR TOEGANG TOT DEZE PROCEDURES
8. het recht om een vordering in te stellen bij de aannemer (VAN TOEPASSING OP OVEREENKOMSTEN VERKOCHT NA 25 DECEMBER 2014)
9. BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP AANNEMERS
10. SLOTBEPALINGEN
11. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING VAN HET CONTRACT
De online shop www.TOOLIGHT.NL zorgt voor de rechten van de consument. De consument kan geen afstand doen van de rechten die hem worden toegekend door de Wet op de consumentenrechten. Overeenkomsten waarvan de voorwaarden minder gunstig zijn dan de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten, zijn nietig en worden vervangen door de bepalingen van de Wet op de consumentenrechten. Daarom zijn de bepalingen van dit Reglement niet bedoeld om de rechten die de consument heeft op grond van de dwingende bepalingen van de Wet uit te sluiten of te beperken en moeten twijfels in het belang van de consument worden uitgelegd. In het geval dat de bepalingen van dit Reglement niet in overeenstemming zijn met de bovenstaande bepalingen, prevaleren en zijn deze bepalingen van toepassing.
1. ALGEMENE BEPALINGEN
1.1 De online winkel beschikbaar op het adres www.TOOLIGHT.NLwordt beheerd door ANDRZEJ CYLWIK, een bedrijf geregistreerd onder de naam PODLASIAK ANDRZEJ CYLWIK SP. K. in het Centrale Register van het Ministerie van Economie van de Republiek Polen en het Register van Economische Activiteiten van de Republiek Polen. Het adres van de maatschappelijke zetel van het bedrijf is ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en het adres voor dienstverlening is ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 966-216-01-21, REGON 521350544, e-mailadres: iroda@toolight.nl.
1.2 Deze Regels zijn gericht tot zowel consumenten die gebruik maken van de online shop als handelaren (met uitzondering van punt 9 van de Regels, dat alleen gericht is tot handelaren).
1.3 De Dienstverlener is de verantwoordelijke voor de verwerking van persoonsgegevens in verband met de uitvoering van de bepalingen van dit Beleid. De verwerking van persoonsgegevens is gebaseerd op de doeleinden, reikwijdte en principes zoals uiteengezet in het Privacybeleid dat is gepubliceerd op de website van de Internetwinkel. Het verstrekken van persoonsgegevens is vrijwillig. Elke persoon van wie de persoonsgegevens worden verwerkt door de Dienstverlener heeft het recht om de inhoud van deze gegevens te controleren en het recht om deze bij te werken en te corrigeren.
1.4 Definities:
1.4.1.1 WERKDAG – een dag van maandag tot en met vrijdag, met uitzondering van feestdagen.
1.4.2. REGISTRATIEFORMULIER – het formulier dat beschikbaar is in de online winkel waarmee u een gebruikersaccount kunt aanmaken.
1.4.3. BESTELFORMULIER – Elektronische service, interactief formulier dat beschikbaar is in de online winkel en waarmee u een bestelling kunt plaatsen, met name door Producten toe te voegen aan het elektronische winkelwagentje en de voorwaarden van de Koopovereenkomst te specificeren, met inbegrip van de leverings- en betalingsmethoden.
1.4.4. KLANT – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid en, in gevallen voorzien door het algemeen toepasselijk recht, een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een entiteit zonder rechtspersoonlijkheid die door de wet erkend is als zijnde rechtsbevoegd; – die een Koopovereenkomst heeft gesloten of van plan is te sluiten met de Verkoper.
1.4.5 Burgerlijk Wetboek – Wet van 23 april 1964 betreffende het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad 1964, nr. 16, punt 93, zoals gewijzigd).
1.4.6. RECIPIENT ACCOUNT – Elektronische Dienst, een verzameling middelen geïdentificeerd door een unieke naam (inlognaam) en wachtwoord verstrekt door de Ontvanger van de Dienst op het ICT-systeem van de Dienstverlener, die de gegevens bevat die door de Ontvanger van de Dienst zijn verstrekt en informatie over bestellingen die door de Ontvanger van de Dienst op internet zijn geplaatst.
1.4.7. NIEUWSBRIEF – Elektronische Dienst, een elektronische distributiedienst die door Dienstverlener via e-mail wordt aangeboden, waardoor alle Servicegebruikers die er gebruik van maken automatisch informatie van Dienstverlener ontvangen over Producten, nieuws en promoties.
1.4.8. PRODUCT – een roerend voorwerp dat beschikbaar is in de Online Winkel en dat het voorwerp is van een verkoopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper.
1.4.9.
1.4.10. ONLINE STORE – de online winkel van de Dienstverlener, die toegankelijk is op het volgende internetadres: www.TOOLIGHT.NL.
1.4.11. HANDELAAR; SERVERPODLASIAK ANDRZEJ CYLWIK SP. K. doet zaken onder de naam ANDRZEJ CYLWIK, geregistreerd in het handelsregister van de Republiek Polen en het centrale register van commerciële activiteiten, met het adres van de plaats van vestiging: ul. Przędzalniana 60, 15-688 Białystok en het adres voor betekening is ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok, NIP 966-216-01-21, REGON 521350544, e-mailadres: iroda@toolight.nl.
1.4.12. VERKOOPOVEREENKOMST – een overeenkomst voor de verkoop van producten gesloten of aangegaan tussen de Klant en de Verkoper via de Internetwinkel.
1.4.13. ELEKTRONISCHE DIENST – een dienst die door de Leverancier elektronisch wordt geleverd aan de ontvanger van de Dienst via de Internetwinkel.
1.4.14. ONTVANGER VAN DE DIENST – (1) een natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid en, in gevallen voorzien in het algemeen toepasselijk recht, een natuurlijke persoon met beperkte rechtsbevoegdheid; (2) een rechtspersoon; of (3) een entiteit zonder rechtspersoonlijkheid die door de wet erkend is als een entiteit met rechtsbevoegdheid; – de Elektronische Dienst te gebruiken of van plan te zijn deze te gebruiken.
1.4.15. CONSUMER RIGHTS ACT, ACT – Wet inzake consumentenrechten van 30 mei 2014 (Staatsblad van 2014, punt 827, zoals gewijzigd).
1.4.16. BESTELLING – De intentieverklaring van een Klant, ingediend via het Bestelformulier, om rechtstreeks een verkoopcontract van een Product met de Verkoper aan te gaan.
2.
2.1 De volgende elektronische diensten zijn beschikbaar in de Online Shop.
2.1.1.1 Gebruikersaccount – het Gebruikersaccount kan worden gebruikt nadat de Klant twee opeenvolgende stappen heeft doorlopen – (1) het invullen van het Registratieformulier en (2) het klikken op het vakje “Verzenden”. In het Registratieformulier moet de Gebruiker van de Dienst de volgende informatie verstrekken: voor- en achternaam, adres (straat, huis-/appartementsnummer, postcode, plaats), e-mailadres, telefoonnummer en wachtwoord. Klanten die geen consumenten zijn, moeten ook hun bedrijfsnaam en fiscaal identificatienummer opgeven.
2.1.2 Bestelformulier – het gebruik van het Bestelformulier begint op het moment dat de Klant het eerste Product toevoegt aan de elektronische winkelwagen van de Internetwinkel. De bestelling wordt geplaatst nadat de Klant in totaal twee extra stappen heeft doorlopen – (1) door het bestelformulier in te vullen en (2) door na het invullen van het bestelformulier op de knop “Bevestig mijn aankoop” op de website van de webwinkel te klikken – tot dat moment is het mogelijk om de ingevoerde gegevens te wijzigen (met inbegrip van de weergegeven berichten en de beschikbare informatie op de website van de webwinkel). Op het Bestelformulier dient de Klant de volgende gegevens over de Klant te verstrekken: naam en achternaam / bedrijfsnaam, adres (straat, huis / appartementcode, postcode, plaats), e-mailadres, telefoonnummer van de contactpersoon en gegevens over de koopovereenkomst: product / jaar, hoeveelheid Product(en), plaats en wijze van levering van het Product(en), betalingswijze. Voor klanten die geen consument zijn, moeten ook de bedrijfsnaam en het fiscaal identificatienummer worden opgegeven.
2.1.2.1.1 Het gebruik van het elektronische bestelformulier is gratis en is eenmalig, en eindigt wanneer de Bestelling via dit formulier wordt geplaatst of wanneer de Klant de Bestelling niet eerder annuleert.
2.1.3. Nieuwsbrief – het gebruik van de Nieuwsbrief gebeurt door het aanvinken van het juiste selectievakje bij het aanmaken van een Account of het plaatsen van een Bestelling – bij het aanmaken van een Account of het plaatsen van een Bestelling abonneert de ontvanger van de Dienst zich op de Nieuwsbrief.
2.1.3.1 De dienst Elektronische nieuwsbrief is gratis voor onbepaalde tijd. De ontvanger van de Dienst heeft de mogelijkheid om zich op elk moment en zonder opgaaf van reden af te melden voor de Nieuwsbrief (unsubscribe from the Newsletter) door een verzoek te sturen naar de Dienstverlener, hetzij per e-mail naar iroda@toolight.nl of door te schrijven naar ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.
2.2 Technische vereisten voor interactie met het door de Dienstverlener gebruikte ICT-systeem. (3) De browser moet beschikken over een minimale schermresolutie van 1024×768; (4) minimale schermresolutie van 1024×768; (5) cookies en Javascript-ondersteuning zijn ingeschakeld in de webbrowser.
2.3 De afnemer van de Dienst dient de Internetwinkel te gebruiken op een wijze die in overeenstemming is met de wet en de goede zeden, met inachtneming van de persoonlijke rechten, auteursrechten en intellectuele eigendomsrechten van de Dienstverlener en derden. De afnemer van de Dienst is verplicht feitelijke informatie te verstrekken. Het is de ontvanger van de Dienst verboden om illegale inhoud te verstrekken.
2.4 Klachtenprocedure:
2.4.1 Klachten over de levering van elektronische diensten door Dienstverlener en andere klachten over de werking van de Internetwinkel (met uitzondering van de Klachtenprocedure Producten, die is vermeld in artikel 6 van de Regels), kunnen door de Klant worden ingediend, bijvoorbeeld:
2.4.2. schriftelijk op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok;
2.4.3. in elektronische vorm per e-mail naar het volgende adres: iroda@toolight.nl;
2.4.4. het wordt aanbevolen dat de ontvanger van de Dienst in de klacht opneemt: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van de onregelmatigheden; (2) de verzoeken van de Gebruiker van de Dienst; en (3) de contactgegevens van de persoon die de klacht indient – dit zal de afhandeling van de klacht door de Dienstverlener vergemakkelijken en versnellen. De vereisten in de vorige zin zijn slechts aanbevelingen en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die worden ingediend zonder een aanbevolen beschrijving van de klacht.
2.4.5 Dienstverlener zal onverwijld en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na indiening van de klacht reageren op de klacht.
3. VOORWAARDEN VOOR HET SLUITEN VAN DE KOOPOVEREENKOMST
3.1 De koopovereenkomst tussen de Klant en de Verkoper komt tot stand nadat de Klant een bestelling heeft geplaatst in de Internet Shop door middel van het Bestelformulier in overeenstemming met artikel 2.1.2 van het Reglement.
3.2 De prijs van het product vermeld op de website van de Online Winkel is aangegeven in Hongaarse forinten en is inclusief belastingen. De totale prijs van het product waarop de bestelling betrekking heeft, inclusief belastingen, alsmede leveringskosten (inclusief bezorging en postdiensten) en andere kosten, en indien het bedrag van deze kosten niet kan worden vastgesteld, informeert de Klant op de website van de Online Winkel op het moment van het plaatsen van de bestelling over de betalingsverplichting, met inbegrip van het feit dat de Klant zijn/haar wil kenbaar maakt om een koopovereenkomst aan te gaan.
3.3. Het afsluiten van een koopovereenkomst in de webwinkel met behulp van het bestelformulier
3.3.1.
3.3.2 Na het plaatsen van de Bestelling bevestigt de Verkoper onmiddellijk de ontvangst van de Bestelling en aanvaardt hij de Bestelling voor uitvoering. De bevestiging van de ontvangst van de Bestelling en de aanvaarding van de uitvoering ervan gebeurt door de Klant een bevestigingsmail te sturen naar het e-mailadres dat bij het plaatsen van de Bestelling werd opgegeven, met daarin minstens de verklaring van de Verkoper van de ontvangst van de Bestelling en zijn aanvaarding voor de uitvoering van de verkoopovereenkomst. Na ontvangst van voornoemde e-mail door de Koper wordt een verkoopovereenkomst gesloten tussen de Koper en de Verkoper.
3.4 Consolidatie, beveiliging en terbeschikkingstelling van de inhoud van de gesloten koopovereenkomst aan de Klant geschiedt door (1) publicatie van dit Reglement op de website van de webwinkel en (2) verzending aan de Klant van het in artikel 3.3.2 van dit Reglement bedoelde e-mailbericht. De inhoud van de koopovereenkomst wordt vastgelegd in het IT-systeem van de webwinkel van de verkoper.
4. METHODE EN TERMIJN VOOR BETALING VAN HET PRODUCT
4.1 De Verkoper stelt de Klant de volgende betalingswijzen ter beschikking in het kader van de koopovereenkomst:
4.1.1 Betaling onder rembours.
4.1.2 contante betaling bij persoonlijke ontvangst.
4.1.3. betaling door overschrijving op de bankrekening van de verkoper.
4.1.3.1.1.
4.1.3.2.Rekeningnummer: HUF – PL17 1090 2590 0000 0001 4664 7395.
4.1.4 Elektronische betalingen en kaartbetalingen via Dotpay.pl – de mogelijke huidige betaalmethoden worden gespecificeerd op de website http://www.dotpay.pl.
4.1.4.1 Afwikkeling van elektronische betalingen en betaalkaart transacties wordt uitgevoerd naar keuze van de Klant via de Dotpay.pl website. Elektronische betalingen en betaalkaartdiensten worden aangeboden door:
4.1.4.1.1.1. Wielicka 72, 30-552 Krakau, NIP 6342661860, REGON 240770255, ingeschreven in het Ondernemersregister onder nummer 0000296790 KRS, geregistreerd bij de Arrondissementsrechtbank van Krakau-Śródmieście, Krakau, Afdeling XI van de Handelskamer van het Nationale Gerechtsregister, met een aandelenkapitaal van 4 000 000,00 PLN en een gestort kapitaal van 4 000 000,00 PLN.
4.2:
4.2.1 Als de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of creditcard, dient de Klant de betaling te verrichten binnen 7 kalenderdagen na de datum van de koopovereenkomst.
4.2.2 Als de Klant kiest voor betaling onder rembours of betaling bij persoonlijke aflevering, zal de Klant de betaling bij aflevering verrichten.
5.
5.1 Levering van het Product aan de Koper is betaalbaar tenzij anders bepaald in de koopovereenkomst. De leveringskosten van het Product (inclusief leverings- en portokosten) worden door de Klant aangegeven op de website van de Online Winkel, onder het tabblad “Leveringskosten” en bij het plaatsen van de Bestelling, met inbegrip van het moment waarop de Klant zijn wens kenbaar maakt om door de Koopovereenkomst gebonden te zijn.
5.2 De persoonlijke aankoop van het Product door de Klant is gratis.
5.3 De Verkoper stelt de Klant de volgende methoden voor levering of afhaling ter beschikking:
5.3.1.
5.3.2. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok – op werkdagen tussen 07:00 en 15:00 uur.
5.4 De dag van levering van het Product aan de Koper is niet langer dan 7 werkdagen, tenzij een kortere periode is gespecificeerd in de Productbeschrijving of in de Order. In het geval van Producten met verschillende leveringsdata, is de leveringsdatum de langst aangegeven datum, maar niet langer dan 7 werkdagen. De datum van levering van het Product aan de Koper is de volgende:
5.4.1 Indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum van creditering van de bankrekening of betaalrekening van de Verkoper.
5.4.2 Als de Klant kiest voor betaling onder rembours – vanaf de datum van het koopcontract.
5.5 Uiterste termijn voor ontvangst van het Product door de Klant – als de Klant ervoor kiest om het Product persoonlijk te ontvangen, zal het Product binnen 7 werkdagen klaar zijn voor ontvangst door de Klant, tenzij een kortere termijn wordt aangegeven in de Productbeschrijving of bij het plaatsen van de bestelling. Voor Producten met verschillende acceptatievoorwaarden is de termijn waarbinnen het Product gereed is voor ontvangst de langste termijn, maar deze mag niet langer zijn dan 7 werkdagen. De Verkoper zal de Klant aanvullende informatie verstrekken over de gereedheid om het Product in ontvangst te nemen. De aanvang van de aanvaarding van het Product door de Koper wordt als volgt berekend:
5.5.1. indien de Klant kiest voor betaling per bankoverschrijving, elektronische betaling of betaalkaart – vanaf de datum van creditering van de bankrekening of betaalrekening van de Verkoper.
5.5.2. indien de Klant kiest voor contante betaling bij levering – vanaf de datum van het koopcontract.
6. PRODUCTKLACHT
6.1 De grondslag en omvang van de aansprakelijkheid van de Verkoper jegens de Klant in geval van fysieke of juridische gebreken van het verkochte product (garantie) wordt bepaald door de algemeen geldende wetgeving, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek. Voor verkoopcontracten gesloten tot 24 december 2014 worden de basis en de omvang van de aansprakelijkheid van de verkoper ten opzichte van de Klant, die een natuurlijke persoon is die het Product koopt voor doeleinden die geen verband houden met zijn professionele of zakelijke activiteit, als het Product niet in overeenstemming is met de Verkoop. Het contract wordt beheerst door de algemeen toepasselijke wetgeving, met name de wet van 27 juli 2002 betreffende de bijzondere verkoopvoorwaarden aan consumenten en tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad 2002, nr. 141, 1176, zoals gewijzigd).
6.2 De Verkoper is verplicht om de Klant Producten zonder gebreken te leveren. De aansprakelijkheid van de Verkoper voor gebreken aan Producten en de rechten van de Klant worden gedetailleerd beschreven op het tabblad “Klachten over Producten” van de Online Shop website.
6.3 De klacht kan door de Klant worden ingediend, bijvoorbeeld:
6.3.1. schriftelijk op het volgende adres: ul. 6.3.3.3. naar ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok;
6.3.2. in elektronische vorm per e-mail naar het volgende adres: iroda@toolight.nl;
6.4 Het wordt aanbevolen dat de Klant in de beschrijving van de klacht opneemt: (1) informatie en omstandigheden met betrekking tot het onderwerp van de klacht, in het bijzonder het type en de datum van het defect; (2) een verzoek om een methode om het product in overeenstemming te brengen met de verkoopovereenkomst of een verklaring van prijsvermindering of terugtrekking uit de verkoopovereenkomst; en (3) contactgegevens van de persoon die de klacht heeft ingediend – dit zal de behandeling van de klacht door de Verkoper vergemakkelijken en versnellen. De vereisten in de voorgaande zin zijn slechts aanbevelingen en hebben geen invloed op de effectiviteit van klachten die zonder de aanbevolen beschrijving worden ingediend.
6.5 De Verkoper zal onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na de datum van indiening, op de klacht van de Klant reageren. Indien de Verkoper niet binnen voornoemde termijn antwoordt, betekent dit dat de Verkoper de klacht gegrond heeft bevonden.
6.6 De Klant die gebruik maakt van de garantierechten zal het defecte Product op kosten van de Verkoper afleveren op het volgende adres: ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok. Indien, omwille van het type Product of de wijze van installatie, de levering van het Product door de Klant uiterst moeilijk zou zijn, zal de Klant het Product ter beschikking stellen van de Verkoper op de plaats waar het Product zich bevindt.
7. OPERATIONELE PROCEDURES VOOR DE AFHANDELING VAN KLACHTEN EN DE AFHANDELING VAN CLAIMS, TOEGANGSREGELS TOT DEZE PROCEDURES
7.1 Gedetailleerde informatie over de mogelijkheden voor de consument om klachten te behandelen en buitengerechtelijk verhaal te zoeken, evenals de regels voor toegang tot deze procedures, zijn beschikbaar op de websites van de kantoren en poviat (gemeentelijke) consumentenombudsmannen, sociale organisaties.
7.2 Consumenten hebben de volgende mogelijkheden om gebruik te maken van buitengerechtelijke klachten- en verhaalmethoden:
7.2.1. De klant heeft het recht zich te wenden tot de in dit artikel bedoelde permanente bemiddelingsrechtbank voor consumenten. Artikel 37 van de wet van 15 december 2000 betreffende de handelscontrole (Staatsblad nr. 4, 2001, punt 25, zoals gewijzigd), met een verzoek tot beslechting van een geschil dat voortvloeit uit een gesloten verkoopovereenkomst. De regels voor de organisatie en de werking van de vaste arbitrage-instanties voor consumentenzaken zijn vastgelegd in het besluit van de minister van Justitie van 25 september 2001 betreffende de regels voor de organisatie en de werking van de vaste arbitrage-instanties voor consumentenzaken (Staatsblad 2001, nr. 113, punt 1214).
7.2.2 De klant heeft het recht zich te wenden tot de provinciale toezichthouder voor de controle op de handel. Artikel 36 van de wet van 15 december 2000 betreffende de controle op de handel (Staatsblad, nr. 4, punt 25, 2001, zoals gewijzigd), met het verzoek een bemiddelingsprocedure te starten voor de minnelijke schikking van een geschil tussen de Klant en de Koper. Voor meer informatie over de regels en procedures van de bemiddelingsprocedure uitgevoerd door de Provinciale Inspecteur van Koophandel, verwijzen wij naar de kantoren en websites van elke Provinciale Inspectie van Koophandel.
7.2.3 De Klant kan gratis hulp krijgen bij de beslechting van een geschil tussen de Klant en de Verkoper, en kan ook gratis hulp krijgen van een poviat (gemeentelijke) consumentenombudsman of een maatschappelijke organisatie die zich statutair bezighoudt met consumentenbescherming (waaronder de Consumentenbond, de Poolse Consumentenbond). Advies kan worden ingewonnen bij de Consumentenbond op bilety@dlakonsumentow.pl en bij de Poolse Consumentenbond op het gratis telefoonnummer voor consumenten 88 889 866.
8.
8.1 Een consument die een overeenkomst op afstand heeft gesloten, kan deze binnen 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen en zonder kosten herroepen, met uitzondering van de in artikel 8.8 genoemde kosten. Om aan deze termijn te voldoen, volstaat het om vóór het verstrijken ervan een verklaring te sturen. De verklaring van opzegging van het contract kan bijvoorbeeld worden ingediend
8.1.1. schriftelijk naar het volgende adres: ul. Przędzalniana 6L, 15-688 Białystok;
8.1.2. in elektronische vorm per e-mail naar het volgende adres: iroda@toolight.nl;
8.2 Bijlage 2 van de Wet inzake consumentenrechten bevat een voorbeeldformulier voor herroeping, dat ook beschikbaar is op het herroepingspunt in Reglement nr. 11 en op de website van de Online Shop onder het tabblad “Herroeping”. De consument kan het formulier gebruiken, maar is hiertoe niet verplicht.
8.3 De termijn voor herroeping van de overeenkomst gaat in:
8.3.1. in geval van een overeenkomst waarbij de Verkoper het Product levert en verplicht is tot eigendomsoverdracht (bijvoorbeeld een koopovereenkomst) – vanaf het moment dat het Product in het bezit van de Consument of een door de Consument aangewezen derde, niet zijnde de vervoerder, is geleverd, en een overeenkomst die: (1) bestaat uit een aantal Producten die afzonderlijk, in partijen of in gedeelten worden geleverd – vanaf het moment dat het laatste Product, partij of gedeelte in het bezit van de Consument is geleverd, of (2) bestaat uit de regelmatige levering van Producten gedurende een bepaalde periode – vanaf het moment dat het eerste Product in het bezit van de Consument is geleverd;
8.3.2. voor andere overeenkomsten: vanaf de datum van de overeenkomst.
8.4 In geval van herroeping van de overeenkomst wordt de overeenkomst op afstand geacht niet tot stand te zijn gekomen.
8.5 De verkoper is verplicht om alle door de consument gedane betalingen, met inbegrip van de kosten voor levering van het Product (met uitzondering van: extra kosten als gevolg van de door de klant gekozen leveringsmethode, die niet de goedkoopste gebruikelijke leveringsmethoden zijn die beschikbaar zijn in de online winkel), onverwijld en uiterlijk binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van de kennisgeving van de consument dat hij de overeenkomst herroept, aan de consument terug te betalen. Indien de Verkoper niet heeft aangeboden het Product zelf bij de consument af te halen, kan hij de terugbetaling van de van de consument ontvangen betalingen inhouden totdat het Product is teruggezonden of de consument het bewijs van zijn terugzending levert, afhankelijk van wat zich het eerst voordoet.
8.6 De consument moet de Goederen onverwijld en uiterlijk 14 kalenderdagen na de herroeping van de overeenkomst aan de Verkoper terugbezorgen of overhandigen aan een persoon die door de Verkoper gemachtigd is om de Goederen af te halen, tenzij de Verkoper aangeboden heeft de Goederen zelf af te halen. Om aan deze termijn te voldoen, volstaat het om het Product terug te sturen vóór het verstrijken van de termijn. De consument kan het Product terugsturen naar het volgende adres. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok.
8.7 De consument is verantwoordelijk voor de waardevermindering van het Product als hij het gebruikt op een manier die verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van het Product vast te stellen.
8.8. Eventuele kosten in verband met de herroeping van het contract door de consument, die de consument verplicht is te dragen:
8.8.1 Als de Consument een andere leveringswijze van het Product heeft gekozen dan de goedkoopste gebruikelijke leveringswijze die beschikbaar is in de Internet Shop, is de Verkoper niet verplicht om de Consument te vergoeden voor eventuele extra kosten die de Consument heeft gemaakt.
8.8.2. De consument draagt de directe kosten voor het terugzenden van het Product.
8.8.3. In het geval van een Product dat een dienst is waarvan de uitvoering, op uitdrukkelijk verzoek van de consument, is begonnen vóór de uiterste datum voor herroeping van het contract, is de consument die gebruik maakt van het recht om het contract te herroepen nadat hij een dergelijk verzoek heeft gedaan, verplicht om te betalen voor de diensten die tot de herroeping van het contract zijn uitgevoerd. Het bedrag van de betaling wordt berekend in verhouding tot de omvang van de verrichte dienst, rekening houdend met de in de overeenkomst vastgestelde prijs of vergoeding. Als de prijs of vergoeding buitensporig is, wordt het bedrag berekend op basis van de marktwaarde van de geleverde dienst.
8.9 De consument heeft niet het recht om een overeenkomst op afstand te herroepen:
8.9.1. (1) voor het verlenen van diensten, wanneer de verkoper de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke instemming van de consument, die vóór het begin van de dienst ervan in kennis is gesteld dat hij, zodra de verkoper de dienst heeft uitgevoerd, het recht verliest om de overeenkomst op te zeggen (2) wanneer de prijs of vergoeding onderworpen is aan schommelingen op de financiile markt waarop de verkoper geen vat heeft en die zich kunnen voordoen vóór de uiterste datum voor herroeping van de overeenkomst;( 3) wanneer het voorwerp van de dienst geen geprefabriceerd product is dat is vervaardigd volgens specificaties van de consument of om aan zijn individuele behoeften te voldoen; (4) wanneer het voorwerp van de dienst een product is met een snelle achteruitgang of een korte houdbaarheid; (5) wanneer het voorwerp van de dienst een product is dat wordt geleverd in een gesloten verpakking die, na opening, om gezondheids- of hygiënische redenen niet kan worden teruggezonden indien de verpakking na levering is geopend; (6) wanneer het voorwerp van de dienst een product is dat na levering door zijn aard onlosmakelijk met andere zaken is verbonden (7) waarbij het voorwerp van de dienst een alcoholische drank is waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van het verkoopcontract en waarvan de levering pas na 30 dagen kan plaatsvinden, en waarvan de waarde afhangt van de schommelingen van het product op een markt waarop de verkoper geen invloed heeft; (8) waarbij de consument de verkoper uitdrukkelijk heeft verzocht bij hem langs te komen voor dringende herstelling of onderhoud; indien de verkoper andere aanvullende diensten verleent dan waar de consument om heeft verzocht of andere producten dan reserveonderdelen voor herstelling of onderhoud levert, heeft de consument het recht de overeenkomst voor de aanvullende diensten of producten te herroepen; (9) waarbij het voorwerp van de dienst bestaat uit geluids- of video-opnamen of computersoftware die in een verzegelde verpakking is geleverd, indien de verpakking na levering is geopend; (10) voor de levering van kranten en tijdschriften, met uitzondering van abonnementsovereenkomsten; (11) die worden gesloten op een openbare veiling; (12) voor het verstrekken van accommodatie voor andere dan woondoeleinden, zaken, autoverhuur, catering, diensten die verband houden met vrijetijdsbesteding, amusement, sportieve of culturele evenementen, indien in de overeenkomst de dag of de periode van de dienstverlening is gespecificeerd; (13) voor de levering van digitale inhoud die niet is opgeslagen op een materiële gegevensdrager, indien de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke instemming van de consument vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de overeenkomst en nadat de verkoper op de hoogte is gesteld van het verlies van het herroepingsrecht.
9. BEPALINGEN VAN TOEPASSING OP AANNEMERS
9.1 Deze afdeling van de Regels en de daarin vervatte bepalingen zijn alleen van toepassing op Klanten en Gebruikers van Diensten die geen consumenten zijn.
9.2 De Verkoper heeft het recht om zich binnen 14 kalenderdagen na het sluiten van de Overeenkomst terug te trekken uit de Overeenkomst met een Klant die geen Consument is. In dit geval kan de terugtrekking uit de koopovereenkomst zonder opgave van redenen geschieden en geeft dit geen aanleiding tot enige vordering van de Koper die geen Consument is jegens de Verkoper.
9.3 Voor Klanten die geen Consument zijn, heeft de Verkoper het recht om de beschikbare betalingsmethoden te beperken, met inbegrip van het recht om een volledige of gedeeltelijke inschrijving te eisen, ongeacht de door de Klant gekozen betalingsmethode en het feit van het sluiten van de Koopovereenkomst.
9.4 De voordelen en lasten verbonden aan het Product, evenals het risico van onopzettelijk verlies van of schade aan het Product, gaan over op de Klant, die geen Consument is, bij de levering van het Product door de Verkoper aan de vervoerder. In een dergelijk geval is Verkoper niet aansprakelijk voor enig verlies, defect of schade aan het Product ontstaan tot het moment van acceptatie voor verzending, levering aan Koper en vertraging in verzending.
9.5 Indien het Product per vervoerder wordt verzonden, dient Koper de zending tijdig en op een voor dergelijke zendingen aanvaardbare wijze te inspecteren. Als hij constateert dat de goederen tijdens het transport verloren zijn gegaan of beschadigd zijn geraakt, moet hij alle noodzakelijke maatregelen nemen om de aansprakelijkheid van de vervoerder vast te stellen.
9.6 Overeenkomstig artikel 558, lid 1, van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de Verkoper uit hoofde van zijn garantie voor het Product uitgesloten jegens de Klant die geen consument is.
9.7 In geval van niet-consumerende Klanten kan de Leverancier de overeenkomst voor de levering van de Elektronische Diensten met onmiddellijke ingang en zonder opgave van redenen beëindigen door de Klant een overeenkomstige verklaring te sturen.
9.8 De aansprakelijkheid van de Dienstverlener / Verkoper jegens de Dienstgebruiker / Afnemer die geen consument is, ongeacht zijn rechtsgrond, is beperkt – zowel in het kader van een enkele vordering als met betrekking tot alle vorderingen – tot het bedrag van de prijs en de leveringskosten die op grond van de koopovereenkomst zijn betaald, maar niet meer dan PLN 1.000. De Dienstverlener / Verkoper is jegens de Klant / Opdrachtgever die geen consument is aansprakelijk voor typische schade die alleen kan worden berekend op het moment van het sluiten van de overeenkomst en is niet aansprakelijk voor het verlies van voordelen van de Klant / Opdrachtgever die geen consument is.
9.9 Alle geschillen tussen Verkoper / Dienstverlener en een Klant / Dienstverlener die geen consument is, worden voorgelegd aan de bevoegde rechter van de vestigingsplaats van Verkoper / Dienstverlener.
10. SLOTBEPALINGEN
“In het kader van het contract met de Koper heeft de Winkel het recht om een uitnodiging te sturen naar het e-mailadres van de Koper om de enquête na de verkoop in te vullen. De enquête zal worden gebruikt om de mening over de transactie te onderzoeken. De koper kan de enquête vrijwillig invullen. “
10.1 Overeenkomsten gesloten via de webwinkel worden in het Pools gesloten.
10.2:
10.2.1 Dienstverlener behoudt zich het recht voor om het Reglement te wijzigen om gewichtige redenen, te weten: wetswijzigingen; wijzigingen in betalings- en leveringsmethoden – voor zover dergelijke wijzigingen van invloed zijn op de uitvoering van de bepalingen van dit Reglement.
10.2.2 In het geval van het sluiten van een duurovereenkomst onder dit Reglement (bijv. levering van Elektronische Diensten – Factuur), is het gewijzigde Reglement bindend voor de Gebruiker van de Dienst indien de wijzigingen naar behoren aan de Gebruiker van de Dienst zijn meegedeeld in overeenstemming met de artikelen 384 en 384 [1] van het Burgerlijk Wetboek, d.w.z. de wijzigingen, en de Gebruiker van de Dienst de overeenkomst niet heeft opgezegd binnen 14 kalenderdagen na de kennisgeving. In het geval dat de wijziging van de Regels de invoering van nieuwe kosten of een verhoging van bestaande kosten met zich meebrengt, heeft de afnemer van de Dienst, die een consument is, het recht om het contract op te zeggen.
10.2.3 In het geval van het sluiten van een contract anders dan een duurovereenkomst (bijvoorbeeld een Koopcontract) op basis van dit Contract, doet de wijziging van de Regels op geen enkele wijze afbreuk aan de rechten van de gebruikers/klanten van de Dienst die vóór de inwerkingtreding zijn verworven. Wijzigingen in de Regels hebben geen invloed op reeds uitgevoerde of geplaatste Orders en reeds gesloten, uitgevoerde of uitgevoerde Koopovereenkomsten.
10.3 In aangelegenheden die niet door deze Regels worden geregeld, zijn de bepalingen van de Poolse wet van algemene toepassing, in het bijzonder: het Burgerlijk Wetboek; de wet van 18 juli 2002 betreffende de levering van elektronische diensten (Staatsblad van 2002, nr. 144, punt 1204, zoals gewijzigd); in het geval van verkoopovereenkomsten die tot 24 december 2014 met consumenten zijn gesloten – de bepalingen van de wet van 2 maart 2000 betreffende de bescherming van bepaalde consumentenrechten en aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt door gevaarlijke producten (Staatsblad van 2000, punt 1204, zoals gewijzigd). nr. 22, punt 271, zoals gewijzigd) en de wet van 27 juli 2002 betreffende bijzondere voorwaarden voor de verkoop van consumptiegoederen en tot wijziging van het burgerlijk wetboek (Staatsblad 2002, nr. 141, punt 1176, zoals gewijzigd); voor verkoopovereenkomsten gesloten met klanten die consumenten zijn vanaf 25 december 2014 – de bepalingen van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten (Wet van 2014, punt 827, zoals gewijzigd); en andere relevante bepalingen van algemeen toepasselijk recht.
11. MODELFORMULIER VOOR HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST
Modelformulier voor herroeping
(dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u de overeenkomst wilt herroepen)
- Geadresseerde:
PODLASIAK ANDRZEJ CYLWIK SP. K.
ul. Przędzalniana 6K, 15-688 Białystok
TOOLIGHT.NL
iroda@toolight.nl
Ik/wij (xy) verklaar(en) dat ik/wij mijn/ons herroepingsrecht/annuleringsrecht uitoefenen met betrekking tot de aankoop van het/de volgende product(en) of de levering van de volgende dienst(en)(*)
- Naam product(en)
- Datum van sluiting van de overeenkomst () / ontvangst () voor de volgende artikelen ()
- Naam en achternaam van de consument(en)
- Adres van de consument(en)
- Handtekening van de consument(en) (alleen als het formulier op papier wordt verstuurd)
- Datum
Aanvullende opmerkingen aan de klant (in de e-mail en indien nodig)
HERINNEREN,
dat zodra de zending op de plaats van bestemming is afgeleverd, u het recht hebt om de staat van de zending te controleren voordat u deze van de vervoerder overneemt.
HERINNERT ERAAN dat als vóór de aflevering wordt ontdekt dat de zending beschadigd of defect is, de vervoerder onmiddellijk de staat van de zending en de omstandigheden van de schade moet vaststellen. De vervoerder moet deze handelingen ook uitvoeren op verzoek van de rechthebbende als deze beweert dat de zending beschadigd is.
HERINNERT U eraan dat als U na de levering van de zending een defect of schade ontdekt die van buitenaf niet zichtbaar was op het moment van ontvangst, U het recht hebt om onmiddellijk na de ontdekking van de schade, maar niet later dan 7 dagen na ontvangst van de zending, de vervoerder te vragen de staat van de zending vast te stellen.
Vergeet niet dat het zonder voorbehoud in ontvangst nemen van het pakket door de persoon die gerechtigd is om het te ontvangen tot gevolg heeft dat de verlies- of schadeclaim verjaart, tenzij:
De schade door het proces-verbaal werd bevestigd voordat het pakket door de rechthebbende werd geaccepteerd.
De schadeclaim is achterwege gebleven door toedoen van de vervoerder.
Het verlies of de schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van de vervoerder.
Schade die aan de buitenkant niet zichtbaar is, werd door de gemachtigde persoon vastgesteld na aanvaarding van de zending en binnen 7 dagen geclaimd om de staat ervan vast te stellen en te bewijzen dat de schade is ontstaan tussen aanvaarding en vrijgave van de zending voor transport.
BANKOVERSCHRIJVINGSGEGEVENS:
Bedrijfsnaam: Podlasiak Andrzej Cylwik sp. k.
Banknaam: Santander Bank Polska S.A.
SWIFT-code: WBKPPLPP
IBAN: PL39 1500 1344 1213 4007 4271 0000